Oživení československého letadla L 610

Rok 2020 nás opustil a ten nový nám přináší a snad ještě přinese spoustu dobrého.
Jednou z novinek v našem muzeu je i to, že máme tu čest podílet se na znovuoživení projektu největšího letounu co byl kdy na našem území vyvinut. Tím je Let L-610. Prototyp X-03, který sloužil, jako létající laboratoř se přesouvá z našeho muzea do Let Aircraft Industries.
Tam se má stát součástí znovuzrozeného projektu, kterému držíme palce. Tisíce pracovníků v různých odvětvých se tak dočkají uznání z dob, kdy letoun vyvíjeli.
Letu zdar!

4 komentáře u „Oživení československého letadla L 610“

  1. Byl jsem technikem vrtulníku ev.číslo :0751 u 12 vrp. v Olomouci na 2. letce. od 10.02.1964 do přeškolení na vrt. Mi-8 imatr. 0133 ov roku 1968. vrtulník Mi-4 0751 byl předán do opraven Trenčín a další život vrt.0751 mě není znám.

    Odpovědět
    • Pochopitelně, jsem se ve vzpomínkách vracel k době výkonu služby u letky od nástupu ze školy VLU Košice. Vzpomínám na časté obnovy laku na draku. Potah vrtulníku byl z eloxovaného duralového plechu, na kterém lak kamufláže špatně držel. Vím, že nosil přezdívku „vietnamský“, pro proleskující elox. dural. V záznamníku draku byl údaj o předchozí let. činnosti v Rusku., zřejmě byl vyroben daleko dřív v 50tých letech. Udaj v záznamníku byl datován na rok 1957 a to po generální opravě a znovu uvedení do provozu pro prodej do ČSLA letva.

      Odpovědět
      • K L-610 Jsem se podílel v Letech podzim 1998 až 2005 u VZLÚ V Praze Kbelích. U skupiny ověřování letových vlastností a parametrů. Mám odlétané 2 hodiny na měřícím letu prověření funkčnosti systému námrazy. Vím že to byl letoun v modré barvě.

        Odpovědět

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..